УДК 62-52 : 621.313.33

ВПЛИВ ЗМІН ПАРАМЕТРІВ НА ХАРАКТЕРИСТИКИ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ З МАКСИМІЗАЦІЄЮ МОМЕНТУ В РЕЖИМІ ОСЛАБЛЕННЯ ПОЛЯ

Б.І. Приймак, канд. техн. наук
Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут",
пр. Перемоги, 37, Київ-56, 03056, Україна,
e-mail: bp-08@ukr.net

Досліджується вплив на характеристики векторно-керованих асинхронних двигунів з максимізацією моменту в режимі ослаблення поля варіацій активних опорів двигуна та напруги ланки постійного струму приводу. Встановлено, що параметричні збурення значно змінюють межову (базову) швидкість, що розділяє зони номінального та зниженого потоку, а також деформують криву оптимального потокозчеплення ротора. У рушійному режимі найгірше впливають варіації опорів та напруги різних знаків, а у генераторному режимі – одного знаку. Показано, що зміни параметрів можуть призвести до непрацездатності приводу, тому необхідне самонастроювання системи автоматичного керування до змінних параметрів. Для обчислень використано дані двигунів потужністю 1,5 та 30 кВт. Бібл. 9, рис. 13, табл. 2.
Ключові слова: асинхронний двигун, векторне керування, ослаблення поля, оптимізація, варіації параметрів.

ВЛИЯНИЕ ИЗМЕНЕНИЙ ПАРАМЕТРОВ НА ХАРАКТЕРИСТИКИ АСИНХРОННЫХ ДВИГАТЕЛЕЙ С МАКСИМИЗАЦИЕЙ МОМЕНТА В РЕЖИМЕ ОСЛАБЛЕНИЯ ПОЛЯ

Б.И. Приймак, канд. техн. наук
Национальный технический университет Украины "Киевский политехнический институт",
пр. Победы, 37, Киев-56, 03056, Украина

Исследуется влияние на характеристики векторно-управляемых асинхронных двигателей с максимизацией момента в режиме ослабления поля вариаций активных сопротивлений двигателя и напряжения звена постоянного тока привода. Установлено, что параметрические возмущения значительно изменяют граничную (базовую) скорость, что разделяет зоны номинального и сниженного потока, а также деформируют кривую оптимального потокосцепления ротора. В двигательном режиме наиболее влияют вариации сопротивлений и напряжения разных знаков, а в генераторном – одного знака. Показано, что изменения параметров могут привести к неработоспособности привода, поэтому необходима самонастройка системы автоматического управления к изменяемым параметрам. Для вычислений использованы данные двигателей мощностью 1,5 и 30 кВт. Библ. 9, рис. 13, табл. 2.
Ключевые слова: асинхронный двигатель, векторное управление, ослабление поля, оптимизация, вариации параметров.


IMPACT OF PARAMETERS CHANGES ON CHARACTERISTICS OF THE INDUCTION MOTORS WITH THE TORQUE MAXIMIZATION IN THE FIELD WEAKENING REGIME

B.I. Pryymak
National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute",
Peremohy, 37, Kyiv-56, 03056, Ukraine,
e-mail: bp-08@ukr.net

Study of the impact on the characteristics of vector-controlled induction motors with the torque maximization in the field weakening regime the variations of the active resistances and voltage of DC-link of drive. Found that parametric perturbation significantly alter the boundary speed (base speed), separating zone nominal and reduced flux and deform the curve of optimum rotor flux linkage. In driving mode, the worst impact resistances and voltage variations of different signs, and in generator mode - one sign. It is shown that parameter changes may cause disability drive, so you must self-tuning automatic control system to changing parameters. For calculations used data motors power of 1.5 kW and 30 kW. References 9, figures 13, tables 2.
Key words: induction motor, vector control, field weakening, optimization, variation of parameters.