УДК 621.311:681.5

ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА КЛАСИФІКАЦІЯ «КРИТИЧНИХ ЛІНІЙ ЕЛЕКТРОПЕРЕДАЧІ» З ВИКОРИСТАННЯМ ПРИНЦИПУ НАДІЙНОСТІ «N-1»

А.О. Стелюк, канд. техн. наук
Інститут електродинаміки НАН України,
пр. Перемоги, 56, Київ-57, 03680, Україна,
e-mail: astelyuk@ied.org.ua

Запропоновано метод ідентифікації «критичних» за завантаженістю ліній електропередачі (ЛЕП), який базується на використанні принципу надійності «N-1». Наведено класифікацію «впливових» елементів, відключення яких від мережі в ремонтно-аварійних схемах призводить до появи «критичних ЛЕП». Наведено результати моделювання післяаварійних усталених режимів у разі виникнення аварійних ситуацій стандартного типу на прикладі тестової схеми Інституту інженерів з електротехніки та електроніки ІЕЕЕ. Бібл. 7, рис. 3.
Ключові слова: аварійна ситуація, принцип надійності «N-1», лінія електропередачі, завантаженість, післяаварійний режим, ідентифікація.


ИДЕНТИФИКАЦИЯ И КЛАССИФИКАЦИЯ «КРИТИЧЕСКИХ ЛИНИЙ ЭЛЕКТРОПЕРЕДАЧИ» С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ПРИНЦИПА НАДЕЖНОСТИ «N-1»

А.О. Стелюк, канд. техн. наук
Институт электродинамики НАН Украины,
пр. Победы, 56, Киев-57, 03680, Украина,
e-mail: astelyuk@ied.org.ua

Предложен метод идентификации «критических» по загруженности линий электропередачи (ЛЭП), базирующийся на использовании принципа надежности «N-1». Приведена классификация «влияющих элементов», отключение которых от сети в ремонтно-аварийных схемах приводит к появлению «критических ЛЭП». Приведены результаты моделирования послеаварийных установившихся режимов в случае возникновения аварийных ситуаций стандартного типа на примере тестовой схемы Института инженеров электротехники и электроники IEEE. Библ. 7, рис. 3.
Ключевые слова: аварийная ситуация, принцип надежности «N-1», линия электропередачи, загруженность, послеаварийный режим, идентификация.


IDENTIFICATION AND CLASSIFICATION OF WEAK OVERHEAD LINES BY USING “N-1 SECURITY PRINCIPLE”

A.O. Stelyuk
Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine,
Peremohy, 56, Kyiv-57, 03680, Ukraine,
e-mail: astelyuk@ied.org.ua

The paper presents an identification method of the most overloaded overhead lines (OHL) based on “N-1 principle”. The classification of the elements influencing OHL loading in post-fault power system operation has been proposed. The simulation results of the post-fault load flow considering different contingencies of the standard type on example of IEEE test model are shown. References 7, figures 3.
Key words: contingency, “N-1 principle”, overhead line, post-fault, identification.